باربری یوسف آباد , اتوبار یوسف آباد

باربری در یوسف آباد ، اتوبار در یوسف آباد : حمل و نقل ، اسباب کشی و بسته بندی در یوسف آباد

باربری یوسف آباد , اتوبار یوسف آباد

باربری در یوسف آباد ، اتوبار در یوسف آباد : حمل و نقل ، اسباب کشی و بسته بندی در یوسف آباد

اسباب کشی آسان

تفاوتی ندارد ! زن هستید یا مرد، کوچک یا بزرگ. اثاث کشی همواره یکی از پروژه های سخت و پر استرس است. اگر با افراد با تجربه مشورت کنید اولین نکته ای که اشاره خواهند کرد "برنامه ریزی" است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. 

 

اثاث کشی از کارهایی است که اغلب تمایل چندانی برای انجام آن  نداریم و تنها در صورتی اقدام به اسباب کشی میکنیم که مجبور باشیم. دلایل بسیاری وجود دارد که این پروژه را به یکی از کارهای سخت تبدیل میکند.

1- اسباب کشی سخت است چون به انجام آن عادت نداریم. 2- اسباب کشی مانند هر کار دیگری نیاز به تجربه دارد و از آنجاییکه این کار در زندگی اغلب ما کمتر تکرار میشود ( حداکثر سالی یکبار و در موارد نادر 2 بار ) در مورد آن کم تجربه هستیم. 3- تطبیق با شرایط و محل جدید معمولا تنش زا و پر استرس است.4- دلبستگی و علاقه به محلی که برای مدتی در آن زندگی کرده ایم ( یا مشغول کار بوده ایم ) 5- گرفتاریهای شغلی و درخواست مرخصی 6- بهم ریختگی شرایط سکونت و زندگی برای حداقل چند روز 7- خستگی و آشفتگی روزهای ابتدایی پس از اسباب کشی 8- هزینه های اسباب کشی و ...

یک خبر خوش، با برنامه ریزی صحیح میتوانید پروژه خسته کننده اسباب کشی را به خاطره ای ماندگار و تجربه ای شیرین  تبدیل کنید !

برای اثاث کشی برنامه ریزی کنید

تهیه لیست کارها و زمانبندی

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که برای یک اسباب کشی موفق به حداقل یک هفته زمان نیاز دارید اما اگر به هر دلیلی این زمان را در اختیار ندارید عجله نکنید. کاغذ و قلم اولین چیزی است که به آن احتیاج دارید ! لیست کارها را یادداشت کنید و وظیفه هر یک از اعضا را مشخص کنید. زمان انجام کارهای را مشخص کنید.

نکته : از آنجاییکه خانم ها دقت و حساسیت بیشتری دارند و اشراف کامل به وسائل و لوزام خانه دارند بهتر است مدیریت این کار بر عهده آنها باشد و تنها در صورت درخواست مشاوره آقایان فقط نظر خود را بگویند !

خرید لوازم مورد نیاز برای اثاث کشی

کارتنهای محکم بسته بندی اثاثیه ، جعبه های مخصوص حمل لباس، طناب، فوم و نایلون های حباب دار جهت جلوگیری از آسیب دیدن وسائل حین حمل و نقل، چسب پهن، ماژیگ، برچسب بزرگ و ... از جمله وسائل مورد نیاز برای هر اسباب کشی است. پس از تهیه لیست کارها نسبت به خرید وسائل بسته بندی اقدام نمایید.

لوازم بسته بندی را از کجا بخریم؟

میتوانید لوازم بسته بندی را از هر جایی تهیه کنید ولی بهتر است برای این کار با شرکتهای باربری تماس بگیرید. شرکتهای باربری متخصص اسباب کشی و حمل و نقل هستند و مطمئنا بهتر از هرکسی میتوانند شما را راهنمایی کنند. در  ضمن کیفیت لوازم بسته بندی که از این شرکتها تهیه میکنید دقیقا چیزی است که به آن نیاز دارید و مطمئنا هزینه کمتری هم پرداخت خواهید کرد !

بسته بندی لوازم و وسائل

بهترین انتخاب برای شروع بسته بندی اثاثیه ، ظروف شکستنی و دکوری، قابهای عکس، کتابها و در کل خرده وسائل است.

ظروف و لوازم شکستنی را درون نایلونهای حبابدار یا روزنامه بپیچید و سپس در کارتنها قرار دارید.

از ماژیک و برچسب برای مشخص کردن محتوی هر بسته استفاده کنید.

پس از تکمیل شدن ظرفیت هر جعبه درب آن را به وسیله چسب های نواری پیهن و محکم ببندید.

وسائل بزرگتر معمولا در جعبه حمل نمیشوند و فقط به وکیوم کردن آن اکتفا کنید.

فرشها را لوله کنید. تاه کردن فرش ها روش درستی نیست و ممکن است به خاطر فشار دیگر اثاثیه در حین باربری آسیب ببینند. علاوه بر آن باز کردن آنها در محل جدید نیز با مشکل مواجه خواهد شد. قبل از حمل و نقل فرشها را تمیز کنید !

گیاهان و گلدانها به سبب آسیب پذیری بیشتر معمولا آخرین گزینه ها برای حمل و نقل هستند.

خانه ( محل کار ) را مجددا کنترل کنید

پیش از ترک محل فعلی مجددا آنرا بازرسی کنید. گوشه و کنارها، کمدها و قفسه ها، انباری، پارکینگ و خلاصه همه جا را سرک بکشید. ممکن است وسیله ای از دید شما پنهان شده باشد.

فرهنگ سازی کنید

نظافت خانه ای که ممکن است هرگز به آن باز نگردید در درجه اول احترام به خودتان است. نیازی نیست که همه جار برق بیندازید.

نظافت محل جدید

قبل از باربری و حمل اثاثیه محل جدید را به دقت نظافت کنید. این کار پس از حمل و نقل عملا امکانپذیر نیست. عدم رعایت این موضوع تا مدتها گربانگیر شما خواهد بود. محل جدید را بررسی کنید و تصویری از نحوه چیدمان وسائل و لوازم بدست آورید.

با شرکتهای باربری تماس بگیرید

می توانید شرکتهای باربری را در میان آگهی های روزنامه یا توصیه اقوام و آشنایان بیابید. اگر قرار است از شهری به شهری دیگر اسباب کشی کنید، باید در انتخاب این شرکت ها بیشتر دقت کنید تا اسباب و وسایل شما سالم به مقصد برسند. برخی از شرکت های حمل ونقل خودشان مسئولیت بسته بندی وسایل را نیز برعهده می گیرند و شما از این بابت آسوده خواهید بود. حتما از شرکت حمل و نقل سوال کنید که اسباب و وسایل شما را بیمه می کند یا خیر.